نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آخر زمان پـژوهشی بر فـیلم «اسـب تورین» با رویـکرد بیـنامتنیت (دیـدگاه خلقی و خوانشی) [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 43-62]
  • آموزش موسیقی تکنیک‌های به‌خاطر‌سپاری قطعات موسیقی و بررسیِ تأثیر آن‌ها بر عملکرد نوازندگان پیانو، مطالعه موردی: هنرجویان شهر تهران [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 83-103]
  • آنتی-ادیپ درآمدی بر فهم تئاتر از منظر شیزوآنالیز دلوز [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 5-20]
  • آهنگسازی راهکارهای آهنگسازی بر اساس موسیقی ایرانی برای پیانو با نگاهی بر قطعه پردازش روی یک نت، یک آکورد، یک موتیف، یک تم (پنج قطعه برای پیانو ) از محمدرضا درویشی [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 99-110]

ا

  • ادبیات‌نمایشی ایران سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]
  • ادوارد دست قیچی تعامل دراماتیک فضا و معماری با تصویر سینمایی بر پایه‌ی بررسی تطبیقی آراء هانس بلتینگ در رسانه‌ی سینما مطالعه‌ی موردی: ادوارددست‌قیچی ساخته‌ی تیم برتون [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 63-81]
  • اسباب تنافر ریشه‌یابی ایجاد و کارکرد نت‌های متغیّر در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله (نت نگاری داریوش طلایی) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 35-47]
  • اسب تورین پـژوهشی بر فـیلم «اسـب تورین» با رویـکرد بیـنامتنیت (دیـدگاه خلقی و خوانشی) [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 43-62]
  • اسماعیل خلج سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]
  • اصالت وجودی نقش مفهوم انتخاب مستقل و اصالت وجودی در نمایشنامه فعل از منظر هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 5-21]
  • انیمیشن دیزنی بازنمایی گفتمان زن باوری در قهرمان پردازی انیمیشن های دلیر(2012) و موآنا (2016) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 101-117]
  • ایقاع بررسی بنیان‌ها و سامانه‌های زمان‌مند موسیقی با تکیه بر آراء افضل‌الدین مَرَقی کاشانی [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 105-121]
  • ایگور استراوینسکی چگونگی تاثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و باز خلق در اجرای ارکستر(با تمرکز بر باله پتروشکا اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 111-127]
  • ایگور استراوینسکی چگونگی تأثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و بازخلق در اجرای ارکستر (با تمرکز بر « باله‌ی پتروشکا» اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 77-94]
  • ایوانف «ملال اگزیستانسیال » در کاراکتر «ایوانف»؛ خوانشی بر اساس آراء مارتین هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 23-41]

ب

  • بابا افضل کاشانی بررسی بنیان‌ها و سامانه‌های زمان‌مند موسیقی با تکیه بر آراء افضل‌الدین مَرَقی کاشانی [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 105-121]
  • بازنمایی قهرمان بازنمایی گفتمان زن باوری در قهرمان پردازی انیمیشن های دلیر(2012) و موآنا (2016) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 101-117]
  • بانوی دریایی عملکردِ «انتخاب» و «دیگری در خویش» در نمایشنامه‌ی «بانوی دریایی» اثر هنریک ایبسن براساسِ گفتمانِ پل والری [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 85-100]
  • بدن سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]
  • بدن صوتی دراماتورژی صوتی: بدن های صوتی بر صحنه های شنیداری و شنیدار صحنه ای در تئاتر پست دراماتیک [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 19-33]
  • بلا تار پـژوهشی بر فـیلم «اسـب تورین» با رویـکرد بیـنامتنیت (دیـدگاه خلقی و خوانشی) [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 43-62]
  • بهمن فرمان‌آرا روایت شناسی تطبیقی داستان معصوم اول هوشنگ گلشیری و فیلم سایه های بلند باد بهمن فرمان آرا بر اساس آراء ژرار ژنت [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 5-17]
  • بینامتنیت پـژوهشی بر فـیلم «اسـب تورین» با رویـکرد بیـنامتنیت (دیـدگاه خلقی و خوانشی) [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 43-62]

پ

  • پارتیتور چگونگی تاثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و باز خلق در اجرای ارکستر(با تمرکز بر باله پتروشکا اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 111-127]
  • پارتیتور چگونگی تأثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و بازخلق در اجرای ارکستر (با تمرکز بر « باله‌ی پتروشکا» اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 77-94]
  • پارودی پاستیش، پست‌مدرنیسم، و سینمای تجاری نمونه مطالعاتی: سری سینمایی فیلم کینگ‌کونگ (King Kong) تهیه‌شده در سال‌های 1933، 1976، 2005 و2017 [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 65-81]
  • پاستیژ واکاوی مؤلفه‌های پست‌مدرنیسم در سینمای روی اندرسون [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 63-83]
  • پاستیش پاستیش، پست‌مدرنیسم، و سینمای تجاری نمونه مطالعاتی: سری سینمایی فیلم کینگ‌کونگ (King Kong) تهیه‌شده در سال‌های 1933، 1976، 2005 و2017 [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 65-81]
  • پاک‌شده تحلیل روانکاوانة نمایشنامه های عشق فائدرا و پاک شده از سارا کین با تأکید بر مراحل سه گانه در نظریات شخصیتی ژاک لکان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 5-22]
  • پتروشکا چگونگی تاثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و باز خلق در اجرای ارکستر(با تمرکز بر باله پتروشکا اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 111-127]
  • پتروشکا چگونگی تأثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و بازخلق در اجرای ارکستر (با تمرکز بر « باله‌ی پتروشکا» اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 77-94]
  • پرسه‌زنی مطالعه پرسه زنیِ والتر بنیامین در فیلمهای بلند داستانی ایرانی از ابتدای دهه هفتاد تا نیمه دهه نود خورشیدی، مطالعه موردی: فیلم «شبهای روشن» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 37-53]
  • پرویز مشکاتیان تحلیل رویکرد محمدرضا درویشی در تنظیم قطعه‌ی گنبد مینا اثر پرویز مشکاتیان، از منظر تغییرات مُدال، هارمونی و کنترپوان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 113-126]
  • پست‌مدرنیسم واکاوی مؤلفه‌های پست‌مدرنیسم در سینمای روی اندرسون [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 63-83]
  • پل والری عملکردِ «انتخاب» و «دیگری در خویش» در نمایشنامه‌ی «بانوی دریایی» اثر هنریک ایبسن براساسِ گفتمانِ پل والری [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 85-100]
  • پلی مدال راهکارهای آهنگسازی بر اساس موسیقی ایرانی برای پیانو با نگاهی بر قطعه پردازش روی یک نت، یک آکورد، یک موتیف، یک تم (پنج قطعه برای پیانو ) از محمدرضا درویشی [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 99-110]
  • پیانو راهکارهای آهنگسازی بر اساس موسیقی ایرانی برای پیانو با نگاهی بر قطعه پردازش روی یک نت، یک آکورد، یک موتیف، یک تم (پنج قطعه برای پیانو ) از محمدرضا درویشی [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 99-110]

ت

  • تئاتر اپیک سفر قهرمان در دل تراژدی اپیک براساس تحلیل باله – نمایش تک پرده ای "هفت گناه بزرگ خرده بورژواها " اثر برتولت برشت [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 21-45]
  • تئاتر پست‌دراماتیک دراماتورژی صوتی: بدن های صوتی بر صحنه های شنیداری و شنیدار صحنه ای در تئاتر پست دراماتیک [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 19-33]
  • تجربه گرایی تحلیل زمان روایی و کانونی‌سازی در نمایشنامه قصهِ غریبِ سفرِ شادِ شینِ شادِ... براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 23-35]
  • تراژدی سفر قهرمان در دل تراژدی اپیک براساس تحلیل باله – نمایش تک پرده ای "هفت گناه بزرگ خرده بورژواها " اثر برتولت برشت [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 21-45]
  • تغییرات مُدال تحلیل رویکرد محمدرضا درویشی در تنظیم قطعه‌ی گنبد مینا اثر پرویز مشکاتیان، از منظر تغییرات مُدال، هارمونی و کنترپوان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 113-126]
  • تفسیر چگونگی تأثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و بازخلق در اجرای ارکستر (با تمرکز بر « باله‌ی پتروشکا» اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 77-94]
  • تکنیک‌های به‌خاطر‌سپاری موسیقی تکنیک‌های به‌خاطر‌سپاری قطعات موسیقی و بررسیِ تأثیر آن‌ها بر عملکرد نوازندگان پیانو، مطالعه موردی: هنرجویان شهر تهران [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 83-103]
  • تمرین ذهنی موسیقی تکنیک‌های به‌خاطر‌سپاری قطعات موسیقی و بررسیِ تأثیر آن‌ها بر عملکرد نوازندگان پیانو، مطالعه موردی: هنرجویان شهر تهران [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 83-103]
  • تیم برتون تعامل دراماتیک فضا و معماری با تصویر سینمایی بر پایه‌ی بررسی تطبیقی آراء هانس بلتینگ در رسانه‌ی سینما مطالعه‌ی موردی: ادوارددست‌قیچی ساخته‌ی تیم برتون [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 63-81]

چ

  • چخوف «ملال اگزیستانسیال » در کاراکتر «ایوانف»؛ خوانشی بر اساس آراء مارتین هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 23-41]

ح

  • حزب توده «زیباشناسی موج‌نوی سینمای ایران» واکاوی دسته‌بندی‌های سبکی و زیباشناسانه موج‌نوی سینمای ایران و ارتباط با ادبیات و هنر نوگرای ایران. [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 47-63]

د

  • داستان «معصوم اول» روایت شناسی تطبیقی داستان معصوم اول هوشنگ گلشیری و فیلم سایه های بلند باد بهمن فرمان آرا بر اساس آراء ژرار ژنت [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 5-17]
  • دراماتورژی صوتی دراماتورژی صوتی: بدن های صوتی بر صحنه های شنیداری و شنیدار صحنه ای در تئاتر پست دراماتیک [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 19-33]
  • دستگاه همایون بررسی «کارکرد» و «شیوه‌های اجرایی» عناصر ارتباطی در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 123-141]
  • دستگاه همایون ریشه‌یابی ایجاد و کارکرد نت‌های متغیّر در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله (نت نگاری داریوش طلایی) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 35-47]
  • دلوز درآمدی بر فهم تئاتر از منظر شیزوآنالیز دلوز [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 5-20]
  • دیالکتیک منفی سفر قهرمان در دل تراژدی اپیک براساس تحلیل باله – نمایش تک پرده ای "هفت گناه بزرگ خرده بورژواها " اثر برتولت برشت [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 21-45]
  • دیگری در خویش عملکردِ «انتخاب» و «دیگری در خویش» در نمایشنامه‌ی «بانوی دریایی» اثر هنریک ایبسن براساسِ گفتمانِ پل والری [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 85-100]

ر

  • ردیف میرزاعبدالله بررسی «کارکرد» و «شیوه‌های اجرایی» عناصر ارتباطی در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 123-141]
  • ردیف میرزاعبدالله ریشه‌یابی ایجاد و کارکرد نت‌های متغیّر در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله (نت نگاری داریوش طلایی) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 35-47]
  • رفع اسباب تنافر بررسی «کارکرد» و «شیوه‌های اجرایی» عناصر ارتباطی در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 123-141]
  • روی اندرسون واکاوی مؤلفه‌های پست‌مدرنیسم در سینمای روی اندرسون [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 63-83]
  • رویداد صوتی بررسی بنیان‌ها و سامانه‌های زمان‌مند موسیقی با تکیه بر آراء افضل‌الدین مَرَقی کاشانی [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 105-121]
  • ریتم بررسی بنیان‌ها و سامانه‌های زمان‌مند موسیقی با تکیه بر آراء افضل‌الدین مَرَقی کاشانی [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 105-121]

ز

  • زبان نقش مفهوم انتخاب مستقل و اصالت وجودی در نمایشنامه فعل از منظر هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 5-21]
  • زبان سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]
  • زن‌باوری بازنمایی گفتمان زن باوری در قهرمان پردازی انیمیشن های دلیر(2012) و موآنا (2016) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 101-117]
  • زن‌محوری بازنمایی گفتمان زن باوری در قهرمان پردازی انیمیشن های دلیر(2012) و موآنا (2016) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 101-117]

ژ

  • ژاک لکان تحلیل روانکاوانة نمایشنامه های عشق فائدرا و پاک شده از سارا کین با تأکید بر مراحل سه گانه در نظریات شخصیتی ژاک لکان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 5-22]
  • ژرار ژنت روایت شناسی تطبیقی داستان معصوم اول هوشنگ گلشیری و فیلم سایه های بلند باد بهمن فرمان آرا بر اساس آراء ژرار ژنت [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 5-17]

س

  • ساختارگرایی تحلیل زمان روایی و کانونی‌سازی در نمایشنامه قصهِ غریبِ سفرِ شادِ شینِ شادِ... براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 23-35]
  • سارا کین تحلیل روانکاوانة نمایشنامه های عشق فائدرا و پاک شده از سارا کین با تأکید بر مراحل سه گانه در نظریات شخصیتی ژاک لکان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 5-22]
  • سامانه صوتی بررسی بنیان‌ها و سامانه‌های زمان‌مند موسیقی با تکیه بر آراء افضل‌الدین مَرَقی کاشانی [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 105-121]
  • سفر قهرمان سفر قهرمان در دل تراژدی اپیک براساس تحلیل باله – نمایش تک پرده ای "هفت گناه بزرگ خرده بورژواها " اثر برتولت برشت [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 21-45]
  • سمبولیسم عملکردِ «انتخاب» و «دیگری در خویش» در نمایشنامه‌ی «بانوی دریایی» اثر هنریک ایبسن براساسِ گفتمانِ پل والری [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 85-100]
  • سینما تعامل دراماتیک فضا و معماری با تصویر سینمایی بر پایه‌ی بررسی تطبیقی آراء هانس بلتینگ در رسانه‌ی سینما مطالعه‌ی موردی: ادوارددست‌قیچی ساخته‌ی تیم برتون [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 63-81]
  • سینمای پست‌مدرن پاستیش، پست‌مدرنیسم، و سینمای تجاری نمونه مطالعاتی: سری سینمایی فیلم کینگ‌کونگ (King Kong) تهیه‌شده در سال‌های 1933، 1976، 2005 و2017 [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 65-81]
  • سینمای پست‌مدرن واکاوی مؤلفه‌های پست‌مدرنیسم در سینمای روی اندرسون [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 63-83]

ش

  • شب‌های روشن مطالعه پرسه زنیِ والتر بنیامین در فیلمهای بلند داستانی ایرانی از ابتدای دهه هفتاد تا نیمه دهه نود خورشیدی، مطالعه موردی: فیلم «شبهای روشن» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 37-53]
  • شعر موج نو «زیباشناسی موج‌نوی سینمای ایران» واکاوی دسته‌بندی‌های سبکی و زیباشناسانه موج‌نوی سینمای ایران و ارتباط با ادبیات و هنر نوگرای ایران. [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 47-63]
  • شنیدار صحنه‌ای دراماتورژی صوتی: بدن های صوتی بر صحنه های شنیداری و شنیدار صحنه ای در تئاتر پست دراماتیک [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 19-33]
  • شیزوآنالیز درآمدی بر فهم تئاتر از منظر شیزوآنالیز دلوز [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 5-20]
  • شیوه‌های اجرایی عناصر ارتباطی بررسی «کارکرد» و «شیوه‌های اجرایی» عناصر ارتباطی در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 123-141]

ص

  • صحنه‌ی شنیداری دراماتورژی صوتی: بدن های صوتی بر صحنه های شنیداری و شنیدار صحنه ای در تئاتر پست دراماتیک [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 19-33]

ع

  • عشق فائدرا تحلیل روانکاوانة نمایشنامه های عشق فائدرا و پاک شده از سارا کین با تأکید بر مراحل سه گانه در نظریات شخصیتی ژاک لکان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 5-22]

ف

  • فضا سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]
  • فضاـ زمان نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]
  • فضاـ زمانمندی نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]
  • فضای کربلا نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]
  • فعل نقش مفهوم انتخاب مستقل و اصالت وجودی در نمایشنامه فعل از منظر هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 5-21]
  • فلسفه تئاتر درآمدی بر فهم تئاتر از منظر شیزوآنالیز دلوز [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 5-20]
  • فیلم « سایه‌های بلند باد» روایت شناسی تطبیقی داستان معصوم اول هوشنگ گلشیری و فیلم سایه های بلند باد بهمن فرمان آرا بر اساس آراء ژرار ژنت [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 5-17]
  • فیلم شهری مطالعه پرسه زنیِ والتر بنیامین در فیلمهای بلند داستانی ایرانی از ابتدای دهه هفتاد تا نیمه دهه نود خورشیدی، مطالعه موردی: فیلم «شبهای روشن» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 37-53]

ق

  • قرائت تنگاتنگ تحلیل زمان روایی و کانونی‌سازی در نمایشنامه قصهِ غریبِ سفرِ شادِ شینِ شادِ... براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 23-35]

ک

  • کارکرد عناصر ارتباطی بررسی «کارکرد» و «شیوه‌های اجرایی» عناصر ارتباطی در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 123-141]
  • کارگاه نمایش تحلیل زمان روایی و کانونی‌سازی در نمایشنامه قصهِ غریبِ سفرِ شادِ شینِ شادِ... براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 23-35]
  • کلید واژه ها: تفسیر چگونگی تاثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و باز خلق در اجرای ارکستر(با تمرکز بر باله پتروشکا اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 111-127]
  • کنترپوان تحلیل رویکرد محمدرضا درویشی در تنظیم قطعه‌ی گنبد مینا اثر پرویز مشکاتیان، از منظر تغییرات مُدال، هارمونی و کنترپوان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 113-126]
  • کینگ کونگ پاستیش، پست‌مدرنیسم، و سینمای تجاری نمونه مطالعاتی: سری سینمایی فیلم کینگ‌کونگ (King Kong) تهیه‌شده در سال‌های 1933، 1976، 2005 و2017 [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 65-81]

گ

  • گفتمان بازنمایی گفتمان زن باوری در قهرمان پردازی انیمیشن های دلیر(2012) و موآنا (2016) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 101-117]
  • گلدونه‌خانوم سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]
  • گوشه‌های پرده‌گردان ریشه‌یابی ایجاد و کارکرد نت‌های متغیّر در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله (نت نگاری داریوش طلایی) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 35-47]

ل

  • لایه‌نگاری نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]

م

  • محمدرضا درویشی راهکارهای آهنگسازی بر اساس موسیقی ایرانی برای پیانو با نگاهی بر قطعه پردازش روی یک نت، یک آکورد، یک موتیف، یک تم (پنج قطعه برای پیانو ) از محمدرضا درویشی [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 99-110]
  • محمدرضا درویشی تحلیل رویکرد محمدرضا درویشی در تنظیم قطعه‌ی گنبد مینا اثر پرویز مشکاتیان، از منظر تغییرات مُدال، هارمونی و کنترپوان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 113-126]
  • مدرنیته مطالعه پرسه زنیِ والتر بنیامین در فیلمهای بلند داستانی ایرانی از ابتدای دهه هفتاد تا نیمه دهه نود خورشیدی، مطالعه موردی: فیلم «شبهای روشن» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 37-53]
  • مطالعات تئاتر درآمدی بر فهم تئاتر از منظر شیزوآنالیز دلوز [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 5-20]
  • معماری تعامل دراماتیک فضا و معماری با تصویر سینمایی بر پایه‌ی بررسی تطبیقی آراء هانس بلتینگ در رسانه‌ی سینما مطالعه‌ی موردی: ادوارددست‌قیچی ساخته‌ی تیم برتون [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 63-81]
  • ملال اگزیستانسیال «ملال اگزیستانسیال » در کاراکتر «ایوانف»؛ خوانشی بر اساس آراء مارتین هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 23-41]
  • موسیقی ایرانی راهکارهای آهنگسازی بر اساس موسیقی ایرانی برای پیانو با نگاهی بر قطعه پردازش روی یک نت، یک آکورد، یک موتیف، یک تم (پنج قطعه برای پیانو ) از محمدرضا درویشی [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 99-110]
  • موسیقی کُردی. دیاسپورای کُردی. دگرفرهنگ‌پذیری. تغییرات موسیقایی. مهاجرت موسیقایی موسیقی دیاسپورایی کُردهای ایرانی مقیم سوئد: کارکرد موسیقی درجامعه‌ی کُردهای ایرانی مقیم سوئد و بررسی روند دگر فرهنگ‌پذیری موسیقایی آنان. [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 95-111]

ن

  • نت‌های متغیر ریشه‌یابی ایجاد و کارکرد نت‌های متغیّر در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله (نت نگاری داریوش طلایی) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 35-47]
  • نشریه خروس جنگی «زیباشناسی موج‌نوی سینمای ایران» واکاوی دسته‌بندی‌های سبکی و زیباشناسانه موج‌نوی سینمای ایران و ارتباط با ادبیات و هنر نوگرای ایران. [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 47-63]
  • نقد جغرافیایی نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]
  • نمایشنامه عملکردِ «انتخاب» و «دیگری در خویش» در نمایشنامه‌ی «بانوی دریایی» اثر هنریک ایبسن براساسِ گفتمانِ پل والری [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 85-100]
  • نوازندگی پیانو تکنیک‌های به‌خاطر‌سپاری قطعات موسیقی و بررسیِ تأثیر آن‌ها بر عملکرد نوازندگان پیانو، مطالعه موردی: هنرجویان شهر تهران [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 83-103]
  • نوستالژی پاستیش، پست‌مدرنیسم، و سینمای تجاری نمونه مطالعاتی: سری سینمایی فیلم کینگ‌کونگ (King Kong) تهیه‌شده در سال‌های 1933، 1976، 2005 و2017 [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 65-81]
  • نوگرائی «زیباشناسی موج‌نوی سینمای ایران» واکاوی دسته‌بندی‌های سبکی و زیباشناسانه موج‌نوی سینمای ایران و ارتباط با ادبیات و هنر نوگرای ایران. [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 47-63]
  • نیچه پـژوهشی بر فـیلم «اسـب تورین» با رویـکرد بیـنامتنیت (دیـدگاه خلقی و خوانشی) [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 43-62]

و

  • والتر بنیامین مطالعه پرسه زنیِ والتر بنیامین در فیلمهای بلند داستانی ایرانی از ابتدای دهه هفتاد تا نیمه دهه نود خورشیدی، مطالعه موردی: فیلم «شبهای روشن» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 37-53]

ه

  • هارمونی تحلیل رویکرد محمدرضا درویشی در تنظیم قطعه‌ی گنبد مینا اثر پرویز مشکاتیان، از منظر تغییرات مُدال، هارمونی و کنترپوان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 113-126]
  • هانس بلتینگ تعامل دراماتیک فضا و معماری با تصویر سینمایی بر پایه‌ی بررسی تطبیقی آراء هانس بلتینگ در رسانه‌ی سینما مطالعه‌ی موردی: ادوارددست‌قیچی ساخته‌ی تیم برتون [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 63-81]
  • هایدگر نقش مفهوم انتخاب مستقل و اصالت وجودی در نمایشنامه فعل از منظر هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 5-21]
  • هایدگر «ملال اگزیستانسیال » در کاراکتر «ایوانف»؛ خوانشی بر اساس آراء مارتین هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 23-41]
  • هنریک ایبسن عملکردِ «انتخاب» و «دیگری در خویش» در نمایشنامه‌ی «بانوی دریایی» اثر هنریک ایبسن براساسِ گفتمانِ پل والری [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 85-100]
  • هوشنگ گلشیری روایت شناسی تطبیقی داستان معصوم اول هوشنگ گلشیری و فیلم سایه های بلند باد بهمن فرمان آرا بر اساس آراء ژرار ژنت [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 5-17]